12. Työpaikka hinnalla millä hyvänsä
Jarkko meni koululle ja hänen päässään pyöri tyttöystävänsä raskaus sekä tuleva mahdollinen työpaikka. Koulun käytävillä oli tuttu ääni, nimittäin lasten jutteleminen. Yliopistossa juoruivat tosin vain aikuiset ihmiset. Muttei tämä eroaisi juurikaan, muuten kun opiskelijat ovat 10 vuotta nuorempia.
"Järnefeld" nainen huusi rehtorin ovelta
"Täällä" Jarkko nousi sohvalta ja käveli kohti rehtorin huonetta
"Elikkäs te olette herra Järnefeld" Rehtori tuumasi
"Juu, voitte kutsua minua myös Jarkoksi"
"Okei Jarkko, haluaisit siis ala-asteelle opettajaksi. Mikä sinut tänne toi? Koska olet aikaisemmin ollut aikuisten parissa" Rehtori alkoi heti kyselemään, hyvä jos Jarkko ehti edes esitellä itsensä
"Juu haluaisin, haluaisin työkokemusta lasten parissa. Sillä aikuisten kanssa opiskelu on liian helppoa" Jarkko vastasi
"Vai että uusia tuulia" Rehtori nousi tuoliltaan ja katsoi Jarkkoa
"Nouse ylös"
Jarkko nousi käskettyä ja opettaja lähestyi häntä
"Tiedän kyllä mitä sinä olet miehiäsi, saat paikan jos suostut toisenlaiseen sopimukseen"
"Mikähän se mahtaa olla?" Jarkko kummasteli
"Iltapäiväkahvit perjantaisin kun koulu menee kiinni"
"Mutta.. minulla on.." Jarkko koitti selittää
"Tiedetään, ei täällä mikään pysy salassa muu kuin tämä jos suostut. Sinulla ei taida muuten olla vaihtoehtoja tehdä töitä tällä alalla" Rehtori vakuutteli ehdotustaan
"Okei, teen tämän tulevan lapseni takia" Jarkko vastasi
Rehtori otti Jarkosta haliotteen ja sanoi
"Tiesin ettet voisi kieltäytyä" ja suuteli
Rehtorilla oli oma vessa rehtorin huoneen vieressä jossa toteutettaisiin nämä "iltapäiväkahvit"
Lopuksi rehtori sanoi
"Sait paikan, voit lähteä. Mutta muista sopimuksemme"
"Juu.." Jarkko huokaisi ja alkoi keräilemään vaatteita. Kun Jarkko oli pukenut hän poistui autollaan kotiinsa.
Hän alkoi juomaan, jotta unohtaisi tapahtuneen. Ja mitä oli mennyt lupaamaan työpaikan tähden. Jarkko tiesi ettei voisi menestyä unelma ammatissaan jos ei toteuttaisi rehtorin kanssa tehtyä sopimusta. Sillä opettajien piirit olivat pienet ja jos edes jonkun suu saadaan tukittua, olisi mahdollisuus ylentyä alalla.
Jarkko joi ja joi... Kunnes sammui lattialle.
Ja sairaalassa odotti pieni nyytti.
Pahoitteluni siitä että vauva on puoliksi musta XD mutta sen siitä saa kun latailee modeja ja vaatteita.














Kommentit
Lähetä kommentti