4. Mitä tapahtuu ?


Nukuin taas huonosti, stressasin opettajan tapaamista. Päätin kuitenkin nousta ajoissa ja herättää Ale että emme myöhästelisi enään koulusta


Päätin kokeilla kouluun yhtä lempi paitaani ja se sopi kuin passeli kultaisen nauha kaulakoruni kanssa. Tarkistin vielä varmuudeksi ettei finnejä ole näkyvissä. Nyt olisi aika mennä herättämään ale.


Huome.... olitkin herännyt - sanoin 
Juuh kolistelit huoneessasi niin että heräsin siihen - Aleksandra sanoi minulle
Anteeksi, koitan olla ensikerralla hiljempaa - vastasin Alelle


Muistathan illalla sanoa vanhemmilleni terveiset kun en ehdi nähdä heitä ? - kysyin alelta
Tottakai, mutta haluan nyt treenata ennen koulua 
Okei, nähdään kun olet valmis.


Ale rupesi tuttuun tapaan vetämään leukoja jotta pysyisi hyvässä kunnossa, ja minä taas suunnittelin että kokkaisin kunnon aamupalan eli vohveleita. Toivon ettei ne palaisi pohjaan sillä en ehtisi tekemään uutta satsia. 



Sillä aikaa kun Ale juoksi suihkuun, maistelin tekemiäni vohveleita ja nautin niistä kovasti. Eivät palaneet pohjaat ja laitoin kaikkia aineita sopivasti. Ei liian makea, ei liian suolainen. Ale ei varmasti ehdi tätä menoa syödä aamupalaa. Onneksi koululla sattuu olemaan välipalakoneet, jotka tosin eivät ole yhtä terveellinen kuin kotona syöty aamupala



Koulussa meillä oli kuvataidetta ja saimme suunnitella omat piirrustukset joidenka perusteella saamme kurssista arvosanat. Tuntui että kaikki muut ovat varmoja mitä tihrustavat ja minä olin ajatuksistani sekaisin, mietin vain herra Järnefeldiä. Taisin todella olla häneen ihastunut.. 



Minulla on ensimmäinen keskustelu sen opettajan kanssa - sanoin alelle tunnin loputtua
Hyvin se menee, minä olin siellä jo ja kävimme vain opintosuunnitelmaa läpi että tarvitseeko mahdollisesti apua jossain mutta minun kohdallani ei ole mitään sen kummempia, kunhan vain katson että teen mahdollisilla kisamatkoillakin koulutehtäviä - selitti ale minulle lohdutukseksi

Mutta, jos se lähentelee sinua niin sanot että niin ei saa tehdä jos et sitä halua. Vai mitä ? - ale tivasi minulta
Juujuu, tiedän kyllä - myöntäilin alen suojeluun



Halaan sinua etukäteen jos olen lähtenyt kun tulet asuntolaan - ale hempeili
Kiitos tsempeistä - kiittelin hänelle
Muista olla sitten kiltisti, ja käy vaikka kaupungilla ettet vain ole neljän seinän sisällä koko viikonloppua - ale muistutteli
Kyllä äiti,- vitsailin alelle


Hei opettaja, onko minun sopiva tulla nyt keskusteluun 
Juu, tule vain - Järnefeld vastasi



Minun täytyy myöntää että tämä sinun käyntisi todellinen syy ei ollut opintosuunnitelma - sanoi Järnedeld
Okei, mikä mahtaa sitten olla se syy ? - kyselin kummastuneena


Muistan kun näin sinut ekaa kertaa, tiedän tämä kuulostaa oudolta opettajan sanomana mutta ihastuin sinuun. - Jarkko muisteli tapaamistamme minulle
Tiedän ettei se ole sopivaa - Vastasin Jarkolle
Mutta huomasin kuinka katsoit minua, onko mahdollista mitenkään että sinulla olisi myös tunteita minua kohtaa. Tiedän tämä todella saattaa kuulostaa oudolta ja saat lähteä heti kun sinusta tuntuu - Jarkko kyseli rauhallisella äänellä minulta



Haluaisin tutustua sinuun paremmin ei opettaja ja oppilas mielessä, mitä olet mieltä siitä ? - Jarkko kuiskasi korvaani
Olin poksahtaa onnesta ja Jarkon kauniista sanoista etten osannut vastata mitään. Saisin todella seurustella mahdollisesti opettajan kanssa mutta tässä todellakin painaa se että olemme opettaja ja oppilas.



Vienkö sinut kotiin ? Mitä olet mieltä tästä kaikesta ? - Jarkko yritti kaivaa minusta vastausta
Minä... En halua vielä asuntolaan... Olen ajatellut teistä samalla tavalla - sain vihdoin kakaistua itsestäni tunteeni ulos



Jarkko suuteli kättäni ja olin haltioissani tästä huomiosta. Ensimmäistä kertaa sain vastarakkautta ihmiseltä johon olin itse myös ihastunut... En ajatellut enään mitä mahdollisia hankaluuksia tästä tulisi sillä olemme nyt vain kaksin. Minä ja Jarkko 

Saanko suudella teitä ? Jarkko kysyi
Saat. vastasin myöntyvästi kuin kirkossa kysyttäisiin tahdotko.


Pitkän suutelumme jälkeen Jarkko kietoi kätensä minun kaulalle ja katsoimme hetken hiljaa toisiamme silmiin. Kuin vastarakastuneet. 

Hetken hiljaisen tuijotuksemme rikkooi Jarkon kysymys
Haluaisin vielä enemmän, onko se ok ?
On, vastasin Jarkolle myöntyvästi



Menimme sohvalle jatkamaan suuteluamme ja tiedättekin loput mitä tapahtui....


Olette upein nainen jonka olen koskaan tavannut, Vien sinut asuntolalle ennekun vartija tulee katsomaan onko koulu tyhjä. Pue päällesi - Jarkko sanoi.
Halusin vain vajota hänen silmiinsä mutta päädyimmekin vielä suutelemaan ennen lähtöä 




Puimme päällemme ja lähdimme suuntaamaan kohti Jarkon autoa, se oli hieno ja varmasti kallis. 
Nähdään pian Janette - Jarkko sanoi hyvästiksi
Nähdään - sanoin hänelle ennenkun laitoin auton oven kiinni
Jäin katsomaan kun Jarkko lähti ajamaan autollaan kohti omaa kotiaan ja kun auto oli kadonnut näköpiiristäni niin lähdin hiipimään kotia kohti. 



Koitin tulla ulko-ovesta mahdollisimman hiljaa muttei se estänyt sitä että Aleksandra oli edelleen asuntolalla
Missä sinä viivyit ? Tekikö se opettaja sinulle jotain ? - Ale tivasi
Ei, olin kaupungilla kävelemässä - Vastasin Alelle vaikka hänen ilmeestään näki että hän tajusi että valehtelin.
Okei, mä lähden. Kaveri on pian pihalla ja menen hänen kyydillä käymään vanhemmillani - Ale sanoi minulle


Halasin vielä Alea ennenkun hän lähtisi viikonlopuksi pois.
Pärjääthän sinä varmasti ? - Ale holhosi
Pärjään pärjään - hymähdin alen ylihuolehtivaisuudelle
Muistathan että voit aina soittaa minulle ? Ale kertoi vielä lopuksi
Muistan muistan, mene jo 


Menin iltatoimieni jälkeen huoneeni sohvalle räpläämään puhelinta sillä en olisi voinut nukkua aikasemman jälkeen. Todellisuus iski taas vasten kasvoja kun tulin asuntolaan. Kenellekkään en voisi kertoa meidän suhteesta, jos tätä nyt voi siksi kutsua. Joutuisimme molemmat varmasti pilkan kohteeksi ja saisimme potkut koululta, ja sitä en haluaisi Jarkolle































Kommentit

Suositut tekstit