3. Kohtaamisia


Oli taas päivä uusi ja tunti herra Järnefeldin johtamana. Sormeni olivat tästä kirjoittamisesta ihan rakoillaan ja kipeät koska en aikaisemmin ole kirjoittanut näin paljon lyhyessä ajassa, koska emme käytä enään paperia tai varsinaisia koulukirjoja vaan kaikki ovat nykyään digitaalisesti. Aloin miettimään koulunalkajais bileitä. Ne olisivat lähipäivinä ja en tiedä mitä pukisin päälle. Otin vain tärkeimmät vaatteeni mukaan. Täytyy varmaan kysyä vanhemmilta jos he lähettäisivät minulle lisää vaatteita.


Janette, jäisitkö tunnin jälkeen keskustelemaan ? - opettaja kysyi minulta
Kyllä, vastasin opettajallemme. (mitäpä muutakaan olisin voinut sanoa) 

Jäin ihmettelemään mitä asiaa opettajalla olisi, olenko tehnyt tehtävät huonosti? Vai tulisiko herra Järnefeldiltä sanomista kun olemme Alen kanssa myöhästyneet viimeisenä parina aamuna juoruilun takia. 


Kun muut oppilaat olivat poistuneet luokasta, tuli meidän opettaja istumaan Alen paikalle ja kyseli koska voisimme käydä opintosuunnitelmaa läpi. Koska hän oli meidän opinto ohjaaja samalla kun hän opetti meille biologiaa. 

Minulle kävisi ensiviikolla koulun jälkeen - ehdotin hänelle
Se sopii vallan mainiosti, hän vastasi.

Kerroin opettajalle että minun täytyisi lähteä takaisin asuntolaan soittamaan vanhemmille. Nousimme molemmat ylös ja pian opettaja lähestyi minua


Olet yksi parhaista oppilaistani - opettaja kehui minua
Kiitos, haluan panostaa koulunkäyntiini - vastasin kehuun



Onko teillä poikaystävää ? - opettaja kysyi minulta
Ei herra Järnefeld - sanoin hänelle puna poskillani.
Harmi, olette hyvin viehättävä nuori nainen - Järnefeld kehui 
Ki.. kiitos - vastasin ujosti
Hän otti kevyesti kädestäni kiinni ja olin hyvin hurmioitunut tästä huomionosoituksesta.

Opettaja Jarkko hipaisi leukaani ja kuvittelin jo hetken että hän aikoisi suudella minua ja menin totaalliseen paniikkiin ja sanoin että minun täytyisi nyt todella lähteä takaisin asuntolaan

Turvallista kotimatkaa - Jarkko toivotti.


Meillä oli Alen kanssa jo rutiiniksi tullut sohvalla vaihdetut kuulumiset koska huoneemme olivat todella pienet ja oli kiva nähdä muitakin kun toisiamme ja tuttuun tapaan halusin kertoa kuumimmat jutut Alelle.
Arvaa mitä tapahtui sen jälkeen kun poistuitte luokasta?
No ?- vastasi Aleksandra minulle hämmentyneenä

Se meidän opettaja.... - sanoin ujona Alelle
Mitä se teki? eikai se lähennellyt sinua ?- Ale kysyi kauhistuneena
Ei, mutta kehui - Vastasin kysymykseen
Se vaikuttaakin sellaselta flirtiltä, ootko okei ? Aleksandra varmisti 
Joo, olen vain hämilläni - sanoin hänelle lopuksi


Vaihdetaan puheenaihetta jos sinusta tuntuu pahalta, meinasitko jäädä viikonlopuksi tänne vai tuletko kanssani kotikaupunkiimme ? - Ale kyseli minulta
En osaa vielä sanoa, eikö meidän pitäisi puhua eka bileistä ? - kysyin alelta
Eii kun ne on vasta ensiviikolla ja tämän viikonlopun olen menossa kotiin - Ale vastasi minulle
Aijaa, en ole kysynyt vielä vanhemmiltani ovatko he kotona silloin - sanoin hänelle



Menin huoneeseeni joogaamaan jotta saisin rauhoitettua hämmentyneen mieleni. En ole koskaan seurustellut eikä kukaan ole ollut minusta kiinnostunut... Ja nyt opettaja lähestyy hyvin oudolla tavalla. Vai kuvittelenko vain kaiken. Entäs jos se on hänen tapansa tsempata koulussa... 



Jatkoin joogaamista ja yritin rauhoittaa edelleen mieleni mutta aloin stressaamaan koulun bileitä, minun täytyisi todella käydä kotona että saan paremman mekkoni sille illalle. En todellakaan haluaisi näin ainutlaatuisessa tilaisuudessa olla missään rytkyissä. Eli farkuissa ja topissa. 

Hetken päästä puhelimeni soi ja vastasin siihen.


Haloo, kuka siellä ?
Järnedelt Jarkko, sinun opettajasi. Muistatko ?



Muistan - vastasin Jarkolle
Hienoa, minua jäi mietityttämään se meidän keskustelu, se täytyisi käydä huomen illalla ? Sopiiko se sinulle ? Jarkko kyseli 
Sopii jos en mene vanhemmilleni viikonlopuksi 
Hyvä, ilmoita minulle tähän numeroon sopiiko se huominen sittenkun tiedät - Jarkko sanoi lopuksi

Toivottelimme toisillemme hyvät illanjatkot ja katkaisin puhelun.
Mistä hän on numeroni saanut ja miksi hän ei vain tunnilla sanonut ettei se ensiviikkoinen olisi sopinut hänelle... Kummallinen opettaja


Iltatoimieni jälkeen menin sänkyyni ja yritin nukahtaa mutta mielessäni vain pyöri se opettaja. Oliko se todella flirttiä vai oliko hän vain sen tyyppinen opettaja.. Ja minulla on tainnut nousta pieniä tunteita opettajaa kohtaan sen opettajan tunnin jälkeisen keskustelun jälkeen. Ääh eikä voi olla. Vai voisiko kuitenkin.. en tiedä tämä kaikki on minulle niin uutta. Ja mitäköhän kaikki ajattelisi jos seurustelisin minua reilusti vanhemman opettajan kanssa.

Janette ! Nyt lopeta se haaveilu ja nuku
















Kommentit

Suositut tekstit