2. Ensimmäinen koulupäivä
Nukuin niin huonosti, toivottavasti koulupäivä ei olisi tylsä ja saisin kavereita.
Aamutoimien jälkeen suuntasin keittiöön joka oli heti ensimmäisen illan jälkeen ihan sotkuinen. Joka tietysti tarkoitti sitä että minä jos joku opettelen aikuisuutta ja alan tiskaamaan vaikka ei huvittaisi.
Otin aamupalaksi jugurttia ja marjoja että jaksaisin koulussa ja tämän väsyneen aamun ylitse. En ole koskaan oikein oppinut juomaan kahvia. Tosin ei täällä olisi keitintäkään kun kukaan ei ole ostanut. Onkohan Ale nukkumassa vielä ? ja jännittääköhän häntä yhtä paljon kuin minua.
"Huomenta" totesi aleksandra minulle.
"Huomenta, miten nukuit" vastasin hänelle
Huonosti, jännittää kovin, Aleksandra vastasi.
Niin minuaki. sanoin hänelle
Koulupäivä oli jo lopuillaan yhtä tuntia laskematta. Meidän alkujännitys lakkasi jo ensimmäisen tunnin jälkeen sillä meidät otetiin hyvin vastaan vaikka aloitimme koulun myöhemmin kuin muut, muuton takia. Olin varasijalla ja Aleksandralla oli paikka valmiina täällä, mutta halusimme kuitenkin aloittaa yhdessä sillä kyse ei ollu kuin muutamasta viikosta.
Opettaja oli valmiina luokassa ennen tunnin alkua, ja kellon lyödessä 14 astuimme luokkaan.
Menimme Alen kanssa eteen istumaan ja opettaja nousi meitä varten.
Päivää oppilaat.
Meillä on näköjään uusia kasvoja - sanoi opettaja luokalle. Tänään opiskelemme ihmisen rakennetta ja saatte ottaa koulun antamat kannettavat tietokoneet esille, kirjoittakaa muistiin tunnilla oppimanne asiat.
Opettaja meni luurangon luokse ja alkoi kertomaan ihmisen pienempiäkin luita. Koko luokka sai kaivettua läppärit esille ja alkoi näpytys jokaisen koneen luona.
Kirjoitin muistiinpanoja ja huomasin kuinka opettaja alkaa lähestymään minua ja alea. Sydämmeni alkoi hakkaamaan kovempaa ja minua stressasi alkaako opettaja minua nöyryyttämään vai mitä seuraavaksi tapahtuisi.
"Saitteko kirjauduttua aamulla järjestelmiimme ?" opettaja Järnefeld kysyi meiltä
Kyllä saimme - vastasimme opettajalle.
"Hienoa, muistakaa tallentaa muistiinpanonne ja kertoa jos tarvitsette apua" sanoi opettaja meille
Juu - vastasimme yhteen ääneen.
Noin 45 minuutin opiskelun jälkeen opettaja siirtyi pöytänsä päätyyn ilmoittamaan meille että saamme poistua kotiin/asuntolaan jotta jaksamme tulevan lukuvuoden loppuun saakka.
'
Olin nousemassa tuolilta kun Ale ilmoitti että haluaa keskustella opettajan kanssa sittenkun kaikki oppilaat ovat poistuneet
Okei, odotan käytävässä - sanoin aleksanrdalle
Viimeinen näky luokasta oli kun ale lähesty opettajaa koska häntä mietitytti milloin on koe ja loma tietysti. Vaikka oli ensimmäinen koulupäivä Aleksandra tahtoi tietää koska pääsee kisamatkalle. Koska hän harrastaa voimistelua.
Odotin Alea käytävässä ja ajattelin että tutustuisin vihdoin muihin oppilaisiin ja huomasin että eräs asuntolassa asuva nuori nainen oli limukoneella joten huikkasin hänelle että tulisiko hän kanssani istumaan.
Hei mukava tutustua olen Janette - sanoin nuorelle naiselle
Moi olen Anita - hän vastasi
Huomasitko miten kuuma se opettaja oli - Anita kysyi minulta
En kiinnittänyt siihen huomiota - vastasin hänelle
Jos se opettaja olis tullu multa kysymään miten pärjään, olisin sanonut että en mitenkään ennenkun sinut tapasin - Anita hehkui minulle
Jos hän ei olisi noin vanha iskisin hänet heti - Anita jatkoi ihastustaan opettajaan
No jaa, en osaa oikein sanoa tähän mitään - Vastasin hänelle
Katso nyt noita pakaroita.... ja hiuksia - Anita jatkoi opettajan kuolaamista
Katsoin Anitaa ja olin ihmeissäni miten hän kehtaa puhua noin meidän opettajasta, hän on varmasti naimisissa ja ei sekaantuisi ikinä oppilaisiinsa. Siitä seuraisi varmasti ongelmia. Halusin vain kotiin nukkumaan joten myöntäilin Anitan hehkutuksille sen aikaa kunnes Ale tulisi vessasta ja pääsisimme lähtemään asuntolaan
Saavuimme vihdoin asuntolaan ja menin omaan sänkyyni ottamaan torkut että saisin unohdettua päivän kamalimman keskustelun Anitan kanssa. Etsisi oman ikäistä seuraa eikä kuolaisi opettajan perään.... Tosin olen minäkin joskus ollut ihastunut laulajaan silloinkun olin vielä lapsi. En enään odota niin innolla seuraavaa koulupäivää, haluan vain nukkua.
Oletteko koskaan olleet koskaan ihastuneet opettajaan?
Kertokaa kommenteissa. Risuja ja ruusuja saa myös antaa























Kommentit
Lähetä kommentti